بشر از ابتداي خلقت نياز به برقراري ارتباط به خصوص از راه دور داشت. حتما بارها شنيدهايد افرادي که زندگي قبيلهاي در جنگلها داشتند براي رساندن منظور خود از دود کمک ميگرفتند.
براي مشاهده محصولات
اين نياز هميشه بين انسانها احساس ميشده است. جالب است بدانيد اولين تماس تلفني دنيا در سال 76 ميلادي صورت گرفت. اما شيوه صحبت کردن با تلفن در آن زمانها خيلي ابتدايي بود.
به اين صورت که دو نفر همزمان نميتوانستند با هم صحبت کنند. بستر طراحي شده قابليت انتقال يک پيام در لحظه را داشت. اما امروزه تماس تلفني معني ديگري به خود گرفته است. براي آشنايي با تاريخچه ساخت تلفن سانترال (Central Telephone) با ادامه مقاله همراه شويد.
البته امروزه تلفن
بعدها پس از اختراع تلفن و فراگير شدن اين تکنولوژي در کل دنيا، نياز به تلفنهاي سانترال احساس ميشد. ساخت تلفن سانترال با تلفنهاي معمولي تفاوتهايي داشت.
اين تلفنها داراي دکمههاي مجزايي براي انتقال ارتباط بودند. اما در قرن 21 با پيشرفت ساختار تلفن، شمارهگيري به صورت دکمهاي ايجاد شد. اين تلفنها علاوه بر دکمههاي سانترال قابليتهاي ديگري مانند تنظيم صدا و شمارهگيري مجدد نيز بودند.
شايد برايتان سوال پيش آيد که ساخت تلفن سانترال و نياز آن از چه زماني احساس شد. با ورود شرکتهاي فراوان، تماسهاي تلفني درون سازماني يا از شرکتهاي ديگر و مشتري نيز زياد شد. يک مثال ساده برايتان ميزنيم.
اگر يک مشتري با شرکت شما تماس بگيرد و بخواهد با فردي در يک طبقه ديگر صحبت کند، بدون در نظر گرفتن سيستم سانترال، شما دو را داريد؛ راه اول اين است که شماره فرد مورد نظر را به مشتري بدهيد و از او بخواهيد با اين شماره تماس بگيرد. راه دوم اين است که فرد مورد نظر را باخبر کنيد که به اتاق شما مراجعه کند و با مشتري صحبت کند.
زمان زيادي را از دست ميدهيد. همچنين ممکن است خود شما به تلفن
در ساخت تلفن سانترال براي هر تلفن يک کد در نظر گرفته ميشود. شما به کمک اين کد در صورت وم انتقال تماس را انجام ميدهيد. همچنين با اين سيستم شما ميتوانيد تماسهاي درون سازماني خود را به صورت رايگان داشته باشيد.
زماني که نياز ساختن اين تلفنها احساس شد، پس از به نتيجه گرفتن از ساخت آن مزاياي اين سيستم را به خوبي درک کردند. با داشتن اين سيستم براي شرکتها لازم نبود چندين خط تلفن خريداري شود.
يک خط براي تمامي کارکنان کافي بود. بدين صورت که يک خط ثابت براي کسب و کار خود خريداري ميکردند اما براي تمامي تلفنها يک کد مشخص ميکردند.
با هر تماس ورودي به سازمان، مشتري داخلي مورد نظر خود را در ادامه شماره ثابت، شمارهگيري ميکرد و انتقال تماس به فرد مربوطه صورت ميگرفت. به همين سادگي از شر حجم انبوهي از سيمهاي تلفن و هزينههاي خريداري راحت ميشدند.
اين تلفنها در دو نوع کم ظرفيت و پر ظرفيت توليد ميشوند. نوع کم ظرفيت آن براي شرکتهاي با تعداد محدود کارمند مناسب است. براي مثال تا حدود 8 کد براي تلفنها ميتوان مشخص کرد. اما اگر کسب و کار شما بيش از اين تعداد کارمند دارد شما بايد نوع پر ظرفيت آن را انتخاب کنيد.
اما اين تکنولوژي يک مزيت بسيار خوب ديگر هم دارد. در گذشته براي انتقال خط بايد يک اپراتور که بر همه کدها تسلط داشت منتظر تماس ميماند و پس از تماس گيرنده درخواست ميکرد کد مورد نظر خود را اعلام کند.
سپس اپراتور مراحل انتقال تماس به کد اعلام شده را پشت سر ميگذاشت. اما امروزه اين سيستم داراي تلفن گوياست. با برقراري تماس، مشتري صحبتهاي تلفن گويا را ميشنود و با آن راهنمايي تماس خود را برقرار ميکند.
تلفن ,يک ,ساخت ,سانترال ,صورت ,نياز ,ساخت تلفن ,تلفن سانترال ,مورد نظر ,خود را ,پس از
درباره این سایت